Måndag den 17 November

Okej...som en helt vanlig måndag så har det inte hänt mycket. Men nu är det nästan bara 4 veckor kvar till jul...och det ser man fram emot. Tiden bara rinner iväg.
Förr förra veckan jobbade jag precis varje dag...och bara den helgen jobbade jag 20 timmar, det kändes lite drygt just då att gå upp på morgonen, som den morgonmänniska jag är...men det var bara att pallra sig upp. Veckan som var jobbade jag bara två dagar...så det kändes skönt men tids nog och lagom till en ny vecka börjar blir man och känna sig lite rastlös...man vill ha något att göra...något som håller en lite sysselsatt på arbetssidan.
De är faktiskt lite tråkigt att bara vara vikarie, man sitter vid telefonen och väntar på att de ska ringa...samtidigt som de måste gå efter en lista med folk som har utbildning innan de kommer till lilla mig...synd att inte erfarenhet väger upp lika mycket som utbildning...sen finns ju det de som blivit lasade och kommer in rakt in under näsan på en tar jobben...lite orättvist anser jag..men jag får ju nöja mig med det tills jag vet vad jag vill göra och studera till....hmmm...just nu har jag funderat i nästan 4 år och har fortfarande inget svar....help me someone...=(

Meningen med livet är ju att man ska hitta något man är bra på utveckla det så man kan leva på det och sen jobba häcken av sig så man kan leva gott sen som pensionär...eller? Självklart blir det en bonus om man hittar kärleken och bygger en familj too. Plus i kanten....
Det känns som om alla mina kompisar vet precis vad de vill göra förutom jag...
I skolan strävade man efter bra betyg för att kunna fortsätta utbilda sig efter gymnasiet....man blev att tänka på att göra ett bra jobb som leder till bra betyg istället för att tänka på vad man skulle kunna tänka sig bli, vad man tycker är roligt och vad som kan gynna en. Jag gick Estetiska linjen och jag kan nog säga att jag ångrar mig lite idag...om jag fick chansen nu skulle jag nog välja en helt annan linje.
Jaja...nu har ni läst lite om mina tankar....denna vecka
Just nu hoppas jag att jag blir utringd så jag får jobba lite...plus att imorgon visas Gossip Girl..och One Tree Hill...Can´t wait

Så tills senare...
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0