Glada Påsken....äntligen över...

Nu är det så att det är dags igen...ohhhhhh  publiken jublar...hahaha skoja bara. Denna långa helg som varit kan man sammanfatta med ett ord...PÅSK...kycklingar, påsk kärringar...ägg...och massa annat.
Det började med skärtorsdagen, oxå känd som min födelsedag. 24 år det är många år..tiden går så fort. Det blev inget speciellt firande...jag och min älskling gick på bio och kollade på Fast and Furios. Den var asbra...med Vin Diesel opch Paul Walker,snygga som fan, kan inte bli bättre. Mkt action och mkt fart...det ända är väl att de har gjort en liten tabbe....denna film skulle egentligen kommit före Tokyo Drift...men jag fick se den nu så jag bryr  mig inte...=)
Sen åkte vi hem tog ett glas vin och mös framför TV...ett perfekt avslut på en bra dag...
Sen kom långfredagen...som gick så sakta...kändes som en helt vanlig dag...inget speciellt...
På Påskdagen fick vi besök av Lina och Bilgin. Vi åkte och hälsade på våran far och önskade han Glad Påsk. Kanske var där en timme sen bar det upp ill Fredrik´s föräldrar. Vi spelade lite kubb i det underbara vädret. Det var säkert 17 grader varmt om inte mer. Sen var maten klar med köttbullar, prinskorvar, nubbesallad, jansson´s...ja allt man kan tänka sig. Och självklart lilla nubben oxå...som jag tog en faktiskt. Säkert första gången på flera år. kan egentligen inte dricka ren sprit men jag gjorde det. Hör väl till sillen lite. Efter det tog vi alla en promenad och vandrade hemåt med Baloo...ända från västra ner till byn. Han kämpade ända vägen hem...gulle vovven =)
Hemma spelade vi Okey och drack lite mer alkohol...sen crashades partyt av Fredriks 2 jobbarkompisar, som stannde en 30 min - 1 h. Sen var det bara en slutdestination kvar...SÄNGEN....ZZZzzzz....
På söndag morgonen....Påskafton..åkte Lina och Bilgin hem vid 8 tiden på morgonen. Gick upp och sa hej då sen blev det bingen igen...var tvungen att samla krafter tills kvällen...eftersom det var dags då igen att festa.
 Hämtade Malin på tågstation vid 16 tiden..sen hämtade jag Johanna...sen bar det av till mig och vi började festa.
Spelade lite Buzz...som för min del gick jätte bra..och det fick jag höra under kvällen...lite kompis mobbning...=)
Sen kom Patrica och därfter Linn...då blev det JAG HAR ALDRIG....som man egentligen inte ska spela när ens pojkvän är i samma rum men men...det gick bra...hihihi.....sen bar det av till stopet...
Gud va mkt folk det var....och musiken var inge vidare...men vi hade kul ändå..blev lite dans...och lite mer alkohol...och allt folk man träffade som man annars inte skulle göra...det var en lyckad kväll....gick väl hem runt 01.30...det räckte för mig.
Trodde aldrig jag skulle klara två dagar på raken men jag fixade det...så allt som allt så var hela påsk helgen lyckad...
Och ingen vidare bak smälla fick man heller...vilket var tur... nu är det bara att gå tillbaka till vardagen, samla nya krafter...
Så tills nästa gång...kramar

XOXO
Emma

Kommentarer
Postat av: Johanna

Woo-hoo! Ett inlägg!! ^^ Tack för i SÖNDAGS :) Det var grymt kul hemma vid dig. Let's anstränga oss och göra det oftare! :)



Keep them coming.. inläggen alltså :)



Kram Johanna

2009-04-15 @ 00:48:08
URL: http://johannaerixon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0